SEO – czyli jak pisać, aby zostać znalezionym w internecie

Reklama

sob., 09/05/2020 - 12:48 -- MagdalenaL

W dzisiejszym świecie nie wystarczy pisać jak Mickiewicz czy Słowacki. Wersja papierowa czy niebanalne zdjęcia to za mało. Internet to medium, które odgrywa coraz większe znaczenie. Jak powszechnie się mówi: nie ma Cię w internecie, nie istniejesz. Jednak nie wystarczy tylko być, trzeba wiedzieć jak pisać, aby nas znaleziono. 

Optymalizacja Stron Internetowych

SEO, czyli dokładnie tłumaczone: Search Engine Optimization. Jest to optymalizacja stron pod kątem wyszukiwarek internetowych, w celu osiągania, jak najwyższych pozycji podczas wyszukiwania. Każdy, kto cokolwiek tworzy w mediach, chce być czytany i posiadać publiczność. Tak istotne jest, aby na przykład Google chciał nas umieszczać w swoich wyszukiwanych, jak najwyżej. Nie oszukujmy się, szukając czegoś, wchodzimy w dwie, góra trzy pierwsze strony zaproponowane przez wyszukiwarkę. 

Zasady

Aby wyszukiwarki nas polubiły i doceniły, należy stosować się do kilku prostych zasad.

Zacząć należy oczywiście od niesztampowego tematu, ale to banał, który każdy twórca słyszy na okrągło. Istotnym elementem jest wybór słowa klucz. Musi być to pożądany czynnik przez odbiorcę. Jest to ważny wybór, ponieważ dane słowo będzie musiało pojawić się w tekście kilkukrotnie. Jednak należy pamiętać, aby nie przesadzać i nie nadużywać danego klucza. Teorii dotyczących optymalnej ilości jest wiele, jedna z nich mówi o 3%, a nawet 5% całości tekstu.

Kolejnym znaczącym aspektem jest przyciągający tytuł oraz Meta Tag description, czyli opis strony, który reprezentuje Twoją stronę w Google. Oba muszą mieć odpowiednią długość, pierwszy nie więcej niż 50 słów, a drugi 155. Należy wpasować w nie słowa klucz, lecz niepozornie z gustem.

Nie należy zapominać o stosowaniu śródtytułów, akapitów oraz wyróżników, które nadają przejrzystość i są, w odbiorze bardziej czytelne. Fundamentem jest zwięzły i prosty adres URL strony, najlepiej ze słowem klucz. Aby nie tylko przyciągnąć czytelnika, ale i przeglądarkę stosuj zdjęcia z atrybutem alt i linki wewnętrzne do Twojej strony.
Jest to kilka prostych zasad, które mogą, odmieć stronę i jej rangę w wyszukiwarce.

Zawód – pozycjonera

Przeszukując oferty pracy, coraz więcej znaleźć można właśnie tych dotyczących SEO. Osoba na tym stanowisku powinna nadążać za standardami i trendami internetowymi. Pozycjonera cechować musi analityczne myślenie oraz wyciąganie wniosków na podstawie liczb, oraz słupków na wykresach.

Myślę, że nikogo to już nie dziwi, że rozwija się coraz więcej zawodów związanych z mediami i technologiami. Zawrotnym punktem są zarobki w tej branży. Zapraszam do zapoznania się z dokładnymi danymi dotyczącymi zawodu pozycjonera w linku poniżej.

https://www.senuto.com/pl/blog/raport-senuto-praca-w-branzy-seo-2020

Autor: 
KINGA KRAWCZYŃSKA

Reklama