Innowacje jako droga do sukcesu

Reklama

Obrazek użytkownika koscielniakk
wt., 08/06/2019 - 17:50 -- koscielniakk

Innowacje produktowe i usługowe są dobrym rozwiązaniem by rozwinąć własny biznes. Nowe produkty to stałe zainteresowanie klientów i nowa szansa firmy na zdobycie nowego rynku, popularności i zainteresowania. Czego szukają klienci? Dopasowanych do własnych potrzeb i wyobrażeń produktów i usług. Warto zbadać rynek przed rozpoczęciem działalności czy rozbudowy firmy. Wiele firm prowadzi badania ankietowe dotyczące obecnej lub planowanej działalności czy nowej usługi, produktu. Na rynku działa wiele firm badawczych, które profesjonalnie zajmą się badaniem rynku.

Innowacyjność - co to ?

Za innowacje uważa się nowy produkt lub usługę wprowadzoną w firmie. Wyróżnia się innowacje produktowe i procesowe. Innowacje produktowe wprowadzane są poprzez nowy proces produkcyjny, nowe materiały, czy ceny. Innowacje produktowe najczęściej opera się o szukanie nowej jakości, dopasowanej do rynku i potrzeb klientów. Nowy produkt to również nowe potencjalne rynku zbytu. Innowacje systemowe to nowy, usprawniony sposób obsługi klienta, szybkie płatności czy szybsza dostawa. Akceptacja klientów i zadowolenie to podstawa dla firm usługowych i handlowych. Buduje się w ten sposób lojalność u odbiorców, chętniej znowu skorzystają z oferty i nowości. Sprawna obsługa w sklepie czy firmie zachęca. Dobrze zaplanowana strona firmy, sprawna, łatwa w obsłudze, przejrzysta i estetyczna to dobra droga. Wyraźne zdjęcia, opis produktów i usług pełny, wyczerpujący, dokładny jest również ważny. Firmy innowacyjne są lepiej widziane przez odbiorców, współpracowników. Prowadzenie innowacyjnej działalności to nowe szanse i możliwości.

 

Zalety innowacji

Badania wskazują ze firmy innowacyjne osiągają znacznie wyższe przychody, szybciej się rozwijają, maja lepszą reputacje i wizerunek. Warto zastanowić się co nowego wprowadzić, jakie produkty, jakie zmiany by rozbudować działalność. Wprowadzanie nowych produktów, nowych materiałów jest popularnym rozwiązaniem. Do wprowadzenia zmian trzeba nowej organizacji pracy, czasem nowych pracowników, o nowych kwalifikacjach lub usług outsourcingu. Wymaga od menadżera czy zarządzającego wkładu pracy i wiedzy o zagrożeniach, możliwościach i szansach. Warto zaplanować rozwój, wziąć pod uwagę dostępne środki finansowe i potrzeby, możliwości firmy.

Firmy innowacyjne lepiej odnajdują się w rynku i wśród klientów. Firmy nie innowacyjne częściej spotykają się z ograniczeniami i problemami, również dużym ograniczeniem dzielności i odrzucenia rynku i klientów. Klienci cenią firmy dynamiczne, pro rozwojowe z planem i pomysłem na zmiany.

Innowacyjność budzi stale zainteresowanie klientów. Konsument jest przywiązany do nowości i innowacyjności. Innowacyjna strona, szybki dostęp, dostęp poprzez smartphone to obecnie coraz popularniejsze rozwiązanie. Szybkie i bezpieczne płatności są stalą zachęta do zakupów i akceptacji firmy. Na rynku jest dostępnych wiele firm zajmujących się projektowaniem stron www, wiele firm oferujących szybkie płatności i dostawy. Współpraca outsourcingowa może być dobrym rozwiązaniem i perspektywa na przyszłość.

 

Ograniczenia innowacji

Badania wskazują ze najpopularniejszym ograniczeniem innowacyjności jest brak fachowej wiedzy o możliwościach i zagrożeniach, brak wsparcia ze strony samorządów i instytucji oraz braki kapitału. Brak wiedzy można uzupełnić poprzez znalezienie odpowiednich współpracowników, czy współprace z firmom badającą rynek lub zachowania konsumentów. Dokładniejsze badania będą przydatne w procesie zmian i wprowadzania innowacji. Trzeba również sięgnąć po fachowa wiedzę dotycząca branży, firmy, rynku.

Braki finansowe są głównym motywem i barierom dla braku innowacji. Innowacyjność nie musi być droga, trzeba znaleźć własne rozwiązanie i możliwości. Znaleźć nowych pracowników, którzy zajmą się nowymi projektami i rozwojem firmy. Znaleźć współpracowników tj. firmy badawcze, które będą w stanie zbadać rynek i jego potrzeby oraz zagrożenia.

Często firmy unikają zmian, bo boja się nowości, problemów z tym związanych. Aby przełamać strach trzeba odpowiedniej organizacji na szczeblu zarządzania. Ważne by proces zmian był wprowadzany przy akceptacji pracowników i współpracowników. Ważna jest informacja i wymiana informacji na różnych szczeblach.

Ekonomiczno-społeczne zmiany w Polsce wymuszają szukanie nowego podejścia do dzielności gospodarczej i produktów, usług konsumenckich. Ludzie i organizacje dążą do poprawy warunków bytu, do rozwoju i realizacji nowych celów i planów. Dużym ograniczeniem i problemem dla wielu firm jest rozwój rynków międzynarodowych, konkurencja i wyścig technologiczny. Aby odnaleźć się w takich warunkach trzeba innowacyjnego podejścia do firmy, jej działalności i produktów, usług jakie oferuje. Nowe warunki to wiele możliwości, perspektyw oraz nowe ograniczenia. Warto wziąć pod uwagę możliwości jakie stwarza rynek, technologie i wysoki popyt. Wzbudzić zainteresowanie klientów i ich lojalność to jedna z dróg rozwoju i zmian. Większy rynek, wyższe dochody to efekty zmian i innowacji.

Autor: 
Dorota Smoleńska

Reklama