Kolejne zwycięstwo przeciwko tworzywom sztucznym

Reklama

Obrazek użytkownika koscielniakk
śr., 07/17/2019 - 15:06 -- koscielniakk

PepsiCo właśnie ogłosiło, że już w 2020 roku zacznie stosować bardziej odpowiednie opakowania dla swoich marek oferujących wodę.

Od przyszłego roku produkt firmy LIFEWTR będzie rozlewany do pojemników wykonanych w 100% z rPET (recyklingowanego politereftalanu etylenu), a ich marki wody gazowanej Aquafina i Bubly wkrótce będą sprzedawane w aluminiowych puszkach w amerykańskich punktach gastronomicznych.

Oczekuje się, że zmiany wyeliminują ponad 8 000 ton metrycznych czystych tworzyw sztucznych i około 11 000 ton metrycznych emisji gazów cieplarnianych. Firma dąży do zrównoważonej gospodarki oraz do obiegowego gospodarowania materiałami.

Według danych z raportu EPA z 2017 r. puszki aluminiowe są z powodzeniem przetwarzane przez konsumentów prawie dwa razy częściej niż plastikowe butelki. Ponadto metalowe puszki są zazwyczaj wykonane z 70% materiałów pochodzących z recyklingu, podczas gdy plastikowe butelki tylko z około 3%.

Dzięki tej najnowszej inicjatywie firma PepsiCo osiągnie swoje cele, polegające na recyklingu, kompostowaniu lub biodegradacji 100% jej opakowań. Głównym dążeniem firmy jest wykorzystanie 25% plastiku z recyklingu we wszystkich opakowaniach z tworzyw sztucznych do 2025 r.

PepsiCo jest podobno jednym z największych użytkowników PET z recyklingu spożywczego na świecie, a firma pracuje również nad tym, aby w niezawodny sposób zwiększyć dostawy opakowań we współpracy z obecnymi dostawcami i partnerami, takimi jak The Recycling Partnership, Loop Industries, Alliance to End Plastic Waste i Global Plastic Forum Partnership (GPAP).

„Jesteśmy naprawdę podekscytowani nowymi rozwiązaniami, jakie proponuje nasza firma. Chcemy wywrzeć pozytywny wpływ zarówno na środowisko, jak i na inne firmy” - mówi Stacy Taffet, wiceprezes ds. Portfolio Water w PepsiCo. „Stworzyliśmy LIFEWTR jako inspirującą i ukierunkowaną na cel markę i rozszerzamy tę wizję, wykorzystując opakowania z recyklingu do dostarczania wody najwyższej jakości. W tym samym czasie Bubly, nasza marka musującej wody, która jest pełna smaku, już wstrząsnęła kategorią wody gazowanej”.

Autor: 
Barbara Bielecka
Źródło: 

goodnewsnetwork.org

Reklama