Dzięki sztucznej inteligencji pracownicy call center będą mogli imitować akcent rozmówcy

Reklama

ndz., 09/12/2021 - 20:10 -- MagdalenaL

Zdjęcie: Arlington Research

Sztuczna inteligencja jest w stanie rozpoznać czyjś akcent podczas rozmowy telefonicznej oraz zmienić głos drugiej osoby w taki sposób, że będzie brzmiała dokładnie, jak ta pierwsza. Ta technologia sprawi, przy odrobinie szczęścia, że komunikacja będzie prostsza i bardziej zrozumiała, na przykład podczas rozmów z działem obsługi klienta lub działem pomocy technicznej.

Amerykański startup o nazwie Sanas stworzył w tym celu oprogramowanie, które można zainstalować na smartfonie lub laptopie, zamiast na centralnym serwerze, tak jak to jest w przypadku wirtualnej asystentki od Amazona, Alexy. Poprawi to szybkość oraz bezpieczeństwo. Firma twierdzi, że oprogramowanie zmodyfikuje dźwięk głosu tak, aby miał odpowiedni akcent, a opóźnienie będzie wynosić tylko 0,2 sekundy.

Oprogramowanie oddzieli dźwięk pomiędzy mikrofonem a oprogramowaniem do komunikacji, tak jak Zoom modyfikuje dźwięki. Naśladuje on akcent przy pomocy sieci neuronowej, która była trenowana na fragmentach dźwięku z ulicy, nagrań rozmów telefonicznych innych call center oraz plików znalezionych w Internecie.

Nie tekst, a dźwięki

Andres Perez Soderi, współzałożyciel Sanas, twierdzi, że niektóre podzespoły programu są czarną skrzynką oraz, że sposób, w który głosy są naśladowane, nie jest znany. Powiedział także, że jego team podczas fazy tworzenia kodu bardzo szybko zauważył, że program nie może przetwarzać najpierw dźwięku na tekst, aby potem dopiero przeczytać go nowym głosem z innym akcentem. Zdecydowano tak głównie dlatego, że wkradłyby się wtedy błędy w tłumaczeniu, a to spowodowałoby większe opóźnienia, co sprawiłoby, że rozmowa byłaby niemożliwa.

Zespół zdecydował się ostatecznie na model, który bazuje na luźnych dźwiękach i w ten sposób dźwięk może dopiero zostać przetworzony jeszcze zanim słowo zostanie w pełni wypowiedziane. Soderi mówi, że Sanas jest w kontakcie z innymi firmami, aby w następnych miesiącach rozwijać tą technologię.

Autor: 
Matthew Sparkes Tłum.: Julia Lewandowska

Reklama