TikTok podejmuje dodatkowe kroki, aby ograniczyć niebezpieczne wyzwania

Reklama

ndz., 11/21/2021 - 00:02 -- MagdalenaL

Tiktok stara się wzmocnić wykrywanie i egzekwowanie zasad przeciwko niebezpiecznym wyzwaniom online i głupim żartom.

Nieco ponad jeden na pięciu nastolatków brał udział w wyzwaniu online, wynika z badania zleconego przez TikTok.

Jednak tylko jeden na 50 brał udział w „ryzykownym i niebezpiecznym” – a mniej niż jeden na 300 w „naprawdę niebezpiecznym” wyzwaniu.

Badanie dotyczyło szerokiego doświadczenia nastolatków w sieci, bez skupiania się na jednej platformie.

Wyzwanie „Łamacz czaszek”

Istnieje powszechne zaniepokojenie z powodu rozpowszechniania się na różnych platformach potencjalnie szkodliwych wyzwań online.

W zeszłym roku wyzwanie „łamacz czaszek”, udostępnione na TikTok, było związane z obrażeniami ciała.

A w tym roku lekarze ostrzegali przed zagrożeniem dla życia i zdrowia, jakie niesie ze sobą wyzwanie „Milk-crate challenge”, w którym zachęcano odważnych do wspinania się na piramidy ze skrzynek po mleku.

Eksperci zauważają jednak, że wyzwania online mogą być również pozytywne i promować wartościowe cele, takie jak „ice-bucket challenge”, które pomogło podnieść świadomość na temat stwardnienia zanikowego bocznego (ALS).

Treści naruszające prawo

Niezależny raport „Badanie skutecznych reakcji edukacji prewencyjnej na niebezpieczne wyzwania online”, który zleciła firma TikTok, opiera się na ankiecie przeprowadzonej wśród nauczycieli, rodziców i 5400 uczniów w wieku od 13 do 19 lat w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Niemczech, Australii, Włoszech, Brazylii, Meksyku, Indonezji, Wietnamie i Argentynie.

W odpowiedzi na swoje ustalenia, TikTok powiedział, że technologia, która „ostrzega nasze zespoły bezpieczeństwa o nagłym wzroście naruszających treści związanych z hashtagami” zostanie rozszerzona „aby również uchwycić potencjalne niebezpieczne zachowanie”.

Na przykład, jeśli hasztag taki jak #foodchallenge, normalnie używany do dzielenia się przepisami, nagle odnotowałby wzrost zainteresowania, najwyraźniej związany z filmami łamiącymi zasady firmy, zespół przeprowadziłby dochodzenie.

TikTok ma już politykę usuwania treści, które „promują lub gloryfikują niebezpieczne czyny”.

Oszustwa związane z samookaleczaniem

Eksperci wnoszący wkład do raportu zauważyli: „Dorastanie to okres, który zawsze był związany ze zwiększonym podejmowaniem ryzyka”.

Ale to przychodzi w czasie wzmożonej debaty publicznej na temat wpływu mediów społecznościowych na nastolatków, po tym jak informator Frances Haugen ujawnił badania Facebooka na temat wpływu, jaki Instagram miał na ich zdrowie psychiczne.

Przez badania, TikTok również spojrzał na samobójstwa i oszustwa związane z samookaleczaniem.

Na przykład, niektóre szkoły ostrzegały rodziców przed Momo, złowrogą postacią z wybałuszonymi oczami, która stawiała dzieciom niebezpieczne „wyzwania”, takie jak wyrządzanie sobie krzywdy.

Eksperci stwierdzili, że to był żart.

Ale badanie wskazuje, że takie sytuacje nadal mogą mieć wpływ na dzieci.

Alarmistyczne ostrzeżenia

Spośród tych, którzy widzieli oszustwo, 31% stwierdziło, że miało to negatywny wpływ – a 63% z nich stwierdziło, że odbiło się to na ich zdrowiu psychicznym.

„Oszustwa takie jak te, często mają podobne cechy – a w poprzednich przypadkach fałszywe oskarżenia krążyły sugerując, że dzieci były zachęcane do udziału w ‘grach’ które skutkowały samookaleczeniem”, powiedział TikTok.

„Te oszustwa w dużej mierze rozprzestrzeniają się poprzez wiadomości ostrzegawcze zachęcające innych do ostrzegania jak największej możliwej ilości osób, aby uniknąć postrzeganych negatywnie konsekwencji”.

Zwiększone podejmowanie ryzyka

Raport podkreślił również poprzednie badania sugerujące, że liczba wyszukiwanych wyzwań związanych z samookaleczeniami przez dzieci „osiągnęła szczyt w sposób, który odzwierciedlał relacje w mediach i komentarze publiczne”.

Wzywając do opracowania lepszych „wytycznych dla mediów dotyczących niebezpiecznych wyzwań i fałszywych wyzwań”, zasugerowano, że istniejące wytyczne dotyczące zgłaszania samobójstw, przestrzegane przez wiele organizacji medialnych, mogą być wzorem.

TikTok powiedział, że pracował „nad opracowaniem nowego zasobu dla naszego Centrum Bezpieczeństwa poświęconemu wyzwaniom i oszustwom” i poszukiwał porady ekspertów, aby poprawić etykiety ostrzegawcze, które pojawiają się osobom, które szukają na TikTok treści związanych ze szkodliwymi wyzwaniami i oszustwami.

„Nowa podpowiedź będzie zachęcać członków społeczności do odwiedzenia naszego Centrum Bezpieczeństwa, aby dowiedzieć się więcej”, powiedziano.

„I gdyby ludzie szukali oszustw związanych z samobójstwem lub samookaleczeniem, będziemy teraz wyświetlać dodatkowe zasoby w wyszukiwaniu”.

Autor: 
tłum. Magdalena Hałasa

Reklama