USA : Rekordowa liczba robotów w przedsiębiorstwach

Reklama

Obrazek użytkownika koscielniakk
ndz., 03/10/2019 - 20:41 -- koscielniakk

W ubiegłym roku amerykańskie przedsiębiorstwa zainstalowały więcej robotów, niż kiedykolwiek dotąd, ponieważ tanie i łatwe w adaptacji urządzenia przyczyniają się do wzrostu ilości firm na rynkach, a funkcje jakie pełnią wychodzą poza te tradycyjne w firmach samochodowych.

 

Według danych opublikowanych przez Stowarzyszenie na rzecz Postępu Automatyzacji w Michigan, w ubiegłym roku do USA dostarczono 28.478 robotów, a to o prawie 16% więcej niż w roku 2017.

Ilość robotów zwiększyła się we wszystkich branżach, oprócz samochodowej, w której producenci zmniejszyli liczbę zamówień, ponieważ wcześniej zaopatrzyli się w dużą ilość narzędzi potrzebnych do produkcji nowych modeli ciężarówek.

Wiele branż rozkwitło, a zamówienia w firmach spożywczych i związanych z konsumpcją wzrosły o 60% w porównaniu z rokiem poprzednim.

Zamówienia producentów półprzewodników i elektroniki były większe o 50%, a producentów metali wzrosły o 13%.

Zapotrzebowanie na automaty rośnie wraz z potrzebą zmniejszania kosztów produkcji.

Wiele firm myślących o poprawie relacji biznesowych z zagranicą, co jest ich odpowiedzią na wojnę handlową administracji Donalda Trumpa, postrzega automatyzację jako najlepszy z możliwych sposobów na wzrost swojej konkurencyjności, nawet przy udziale kosztownej rodzimej siły roboczej.

Rozmach

Wiceprezes Stowarzyszenia na rzecz Postępu Automatyzacji Bob Doyle powiedział, że automatyzacja nabrała rozmachu i w porównaniu z dość tradycyjnym początkiem, rozszerza się w wielu kierunkach - od wielkich producentów do magazynów i małych zakładów.

W ubiegłym roku, zamówienia na roboty ze strony producentów samochodów i części samochodowych wzrosły o 49%. Chociaż, w przeciwieństwie do innych sektorów, po raz pierwszy od 2010 roku wzrost ten wyniósł mniej niż 50%.

Dopiero w roku 2017, branża samochodowa „zaskoczyła” i ponad 60% zamówień na roboty wyszło właśnie stamtąd.

"Co do przemysłu spożywczego, dopiero się rozgrzewa”, przyznaje dyrektor sprzedaży i marketingu Kawasaki Robotics -Dan Hasley.

Autor: 
Tłum. Emilia Liberda
Źródło: 

Agencija

Reklama