KAŻDEGO DNIA PUNKTUALNIE O 7.00 RANO, CAŁA WIOSKA TRACIŁA ŁĄCZE INTERNETOWE. WYDANO KROCIE NA ROZWIĄZANIE PROBLEMU

Reklama

śr., 09/23/2020 - 17:48 -- zzz

Tajemnica, dlaczego cała wioska traciła łącze szerokopasmowe każdego ranka o 7 rano, została rozwiązana, gdy inżynierowie odkryli, że winę ponosi stary telewizor.

Mieszkaniec  Aberhosan, Powys, nie był świadomy, że stary telewizor emituje sygnał, który zakłóca łączność szerokopasmową w całej wiosce.

Widok domów w

 

Po 18 miesiącach inżynierowie rozpoczęli dochodzenie po tym, jak program wymiany kabli nie rozwiązał problemu.

Inżynierowie Openreach byli zdumieni ciągłym problemem i wykryli usterkę dopiero po użyciu urządzenia monitorującego.

Domownik włączał telewizor każdego ranka o 7 rano, a zakłócenia elektryczne emitowane przez stary telewizor wpływały na sygnał szerokopasmowy.

Telewidz był „zawstydzony”, gdy dowiedział się, że jego stary telewizor był przyczyną problemu.

„Natychmiast zgodzili się wyłączyć urządzenie i nie używać go ponownie” - powiedział inżynier Michael Jones.

Inżynierowie chodzili po wiosce z monitorem zwanym analizatorem widma, próbując znaleźć wszelkie „szumy elektryczne”, aby pomóc zlokalizować problem.

„Stało się to o 7 rano, jak w zegarku” - powiedział Jones.

„Nasze urządzenie wykryło dużą falę zakłóceń elektrycznych we wsi.

„Okazało się, że każdego ranka o 7 rano lokator włączał swój stary telewizor, co z kolei wyłączało dostęp szerokopasmowy dla całej wioski”.

Stwierdzono, że telewizor emituje pojedynczy, wysoki poziom szumu impulsowego (SHINE), który powoduje zakłócenia elektryczne w innych urządzeniach.

Pan Jones powiedział, że problem nie powrócił od czasu zidentyfikowania usterki.

 

Suzanne Rutherford, główny inżynier Openreach w Walii, powiedziała, że ​​wszystko, co dotyczy komponentów elektrycznych - od oświetlenia zewnętrznego po kuchenki mikrofalowe - może potencjalnie mieć wpływ na połączenia szerokopasmowe.

„Po prostu doradzilibyśmy społeczeństwu, aby upewnił się, że ich urządzenia elektryczne mają odpowiednie certyfikaty i spełniają aktualne brytyjskie standardy” - powiedziała.

„A jeśli masz usterkę, w pierwszej kolejności zgłoś ją swojemu dostawcy usług, abyśmy mogli zbadać sprawę” - switował operator internetu.

Autor: 
ZZZ
Źródło: 

bbc.com

Reklama